onsdag 10 april 2013

Vår i Hult

Det har varit en lång men riktigt bra dag. Även om jag större delen av dagen suttit i möte lyckades jag få en härlig stund i solen i trädgården när jag väl kom hem. Tänk vilken lyx att komma hem till dukat bord och sedan ha en stund att äntligen ta tag i att så allt det där som jag tänkt så. Raimo har under dagen inte bara röjt ur vårt förråd så det nu går att stå där och plantera blommor, han har även bytt förrådets trasiga fönster. Alltså han har inte bara bytt en trasig ruta utan hela fönstret! Tänk så mycket trevligare det ser ut nu när förrådet har nytt tak och dessutom hela fönster. Idag var första gången som jag verkligen kände att vi har gått in i en ny årstid. Jag gick där och grejade i trädgården, städade lite där det behövdes och insåg plötsligt att det var för varmt med jacka och alldeles lagom med kofta. Äntligen är det vår fullkomligt skrek hela kroppen vid denna insikt! Nu äntligen har våren kommit till Hult på riktigt och äntligen börjar vårens lökar att titta upp ur marken. Snön har äntligen smält bort, eller nästan i alla fall. Det finns en envis fläck i trädgården där solen inte tycks komma åt alls där det finns lite snö än, men den struntar vi i. Tänk vilken skillnad det gör att det är varmare och ljusare ute. Varje vår inser jag det som jag hinner glömma till nästa år, nämligen att jag trivs som allra bäst om våren då allt är nytt och sommaren väntar som ett spännande löfte!

Ida har till skillnad från mig varit ute i trädgården hela dagen och somnade ordentligt efter all den friska luften!

4 kommentarer:

Hannis sa...

Så söt hon är Ida!

Vad härligt med vårkänslor!
Mysigt att gå runt och njuta lite av solen och vårkänslor.
Jag väntar på helgens värme=))

VisaLiza sa...

Kan bara hålla med vad gäller Ida. Hon blir liksom söt vad hon än gör! Håller tummarna för att du har rätt om värme till helgen. Liza

Diana sa...

Vad mysigt att bli lite vardagsbortskämd OCH se ljuset i denna långa vintertunnel!

VisaLiza sa...

Verkligen! Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...