torsdag 28 mars 2013

Skärtorsdag

Strålande sol i Hult denna morgon men oj så kallt! Igår när dagen bjöd på en kombination av sol och plusgrader bytte jag för några timmar ut vinterkappan i ull mot min lila vårkappa. När jag åkte hem sent om kvällen ångrade jag mig nästan eftersom det då var  många minusgrader. Idag är det skärtorsdag och barnens sista skoldag innan lovet. Nu väntar en påskhelg med många gäster, god mat och många trevligheter. Här i området är det alltid en konstvandring på påsk som heter Kvirr (konstvandring i Ranrike). Under Kvirr öppnar många konstnärer upp sina ateljéer och ge besökarna möjlighet att se konst och platsen där konsten skapas. Får se hur mycket som hinns med men samlingsutställningen på kulturhuset i Munkedal den skall vi allt se till att besöka. En av konstnärerna som ställer ut bor dessutom här i Hult.




8 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Å så söta häxor - hoppas de får ett härligt lov nu.
Här är det sol och faktiskt ganska varmt märkte jag när jag följde de två stora till skolan i morse.
Kram.

VisaLiza sa...

Vi håller tummarna för ett riktigt bra lov. Blir lite avundsjuk över att solen värmer hos er. Här är fortfarande attans kallt trots att solen varit uppe i några timmar nu! Kramar liza

Hannis sa...

Söta påskkärringar!
Låter intressant med konstvandring.
Och att få kliva in där konstverken skapas skulle jag inte säga nej till.

Ser fram emot helgen, ska bli skönt med ledighet och familjehäng.

Ha sköna dagar nu!

Diana sa...

Men vilka söta små påskkärringar!
Så de börjar inte sitt lov förrän nu? Delar de upp det precis som sportlovet för här nere började lovet i måndags...

Anna Margareta sa...

Sicka små pärlor. Hoppas ni får en härlig påsk. Kram

VisaLiza sa...

Med risk för att vara lite partisk så måste jag hålla med om att de är riktigt söta :D Kvirr är verkligen en riktigt bra satsning, konstigt att det inte finns över hela landet egentligen. Önskar dig en riktigt härlig påsk!

VisaLiza sa...

Jag vill minnas att de började dela på påskloven när mina stora tjejer gick på mellanstadiet för si så där tio år sedan. Tänker att det blir enklare med trafiken m.m. om alla inte har lov samtidigt! Liza

VisaLiza sa...

Önskar dig det samma! Kramar Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...