lördag 2 mars 2013

Är det vår nu?

Enligt kalendern är det mars och med det borde det således vara vår nu! De isande vindar som blåser i Hult idag hävdar dock envist att det fortfarande är vinter. Lite ljusare är det dock för varje dag som går även om det än så länge inte är särskilt varmt. Fast lite som vår känns det ändå och det av två anledningar. Jag har äntligen fått köpt nya gardiner till köket så nu hänger inte julgardinerna uppe längre! Det har faktiskt varit så illa att jag hellre hade kvar julgardinerna än att hänga upp de gamla gardinerna. Jag var så trött på dem och kände att jag stod inte ut med att se dem. Nåväl nu är det ändrat och fina nya gardiner hänger på plats i köket. Den andra anledningen som gör att det trots allt känns lite vår är att jag idag har köpt fröer till sommarens odlingar. Oj så mycket vi skall odla i år och jag känner mig ordentligt taggad inför en ny trädgårdssäsong. Trodde verkligen inte att jag skulle hitta glädje i trädgårsarbetet igen efter alla bakslag i odlandet och planterandet. Är så innerligt tacksam över Magdas tålmodiga hjälp och handledning. Imorgon skall jag göra plats i gästrummets fönster så våra fröer får gott om ljus när de skall gro och växa. Tänker att det måste vara så att kalendern har rätt, det är vår nu!




7 kommentarer:

Hannis sa...

Jag hävdar bestämt att det är vår nu!
Trots snöfall så tänker jag släppa in våren och kasta undan vinterpjucken=))

Ser också fram emot att odla lite.
Det får bli enkelt i år när jag bara har balkong men potatis i hink står på schemat.

VisaLiza sa...

Ååå jag vill också skippa vinterskorna! Fast det är inte riktigt möjligt i Hult ännu eftersom vi ännu har snö :( Balkongodling är dock inte att förakta, kan rymmas riktigt mycket om man är lite kreativ!

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja nu är det vår :) Äntligen.
Kliar lite i fingrarna att få sätta fart med trädgården... och kaninuppfödning.
Kram.

Anna Margareta sa...

Det är min första vår som husägare och jag har ingen aning om vad jag ska odla och inte. Ska bli ohyggligt spännande!

VisaLiza sa...

Härliga, ulliga, gulliga kaniner :) Vi tänker i samma banor fast byter ut kaninerna mot marsvin istället. Kramar Liza

VisaLiza sa...

Å så spännande! Minns också först året i huset och alla projekt jag ville ta tag i. Gav mig på att odla och gjorde alla misstag som går att göra. Tröttnade och gav upp i några år men nu känner jag att det skall bli riktigt roligt :D Liza

Unknown sa...

Visst är det vår;) Klart det är vår;) Det måste vara vår;) och med tillräckligt mycket önsketänkande så kan vilken kall vind som helst förvandlas till en vårbris.

Härligt med odlandet här planeras det också för fullt;)

KRam
Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...