torsdag 10 januari 2013

Arbetsro

Att ha en egen arbetsplats i hemmet när man studerar är som jag ser det helt nödvändigt. När jag pluggar behöver jag ha mina böcker uppslagna och spridda runt mig så jag snabbt och lätt kan hitta det jag söker. Förra omgången när jag pluggade då bodde Raimo, våra stora flickor och jag i en trea. Där fanns det inte någon möjlighet för mig att ha en egen arbetsplats. Varje morgon när barnen gått till skolan och Raimo till jobbet då bar jag fram min dator och alla böcker och spred ut dem på köksbordet. När resten av familjen kom hem var det bara att packa ihop igen eftersom köksbordet behövdes för mellanmål, läxläsning, middag och kvällsmat. Prövade någon gång att sitta vid vardagsrumsbordet men i längden var det inte så bekvämt och där var det inte heller möjligt att låta böckerna ligga framme. Nu har jag min egen vrå i biblioteket med utsikt från två fönster. Vi har öppen planlösning på entréplanet men i biblioteket sitter jag ändå för mig själv när familjen är hemma. Samtidigt är det mysigt att höra resten av familjen när jag jobbar. De minsta tjejerna som gör läxor, Ida som snarkar i soffan och Raimo som grejar i köket. När det är tid för andra aktiviteter behöver jag inte plocka ihop något, när jag kommer tillbaka är allt som jag lämnade det. Som jag njuter av min arbetsplats i biblioteket. Tror att hälften av arbetsglädjen kommer från att jag har en egen och dessutom mysig plats att sitta på!

Just nu får jag trängas med lite extra blommor eftersom vi fortfarande har adventsstakar i våra fönster. Snart är dock ordningen återställd och skrivbordet är mitt, bara mitt igen!

3 kommentarer:

choicesbyannie sa...

Åh så mysigt med egen vrå. Här har jag ju mitt "arbetsrum" i källaren men jag trivs inte där;( det är mörkt, rörigt och lite kallt så istället belamrar jag finarumsbordet till hela familjens förtret;)

Önskar dig en arbetssam dag
Kram
Annie

choicesbyannie sa...

Wiiiiii slapp kommentarsgranskningen;)

VisaLiza sa...

Yes nu är den borta :)Kan förstå om du inte helt trivs att sitta nere i källaren. Jag har mitt arbetsrum som jag skulle kunna sitta i men då sitter jag mot väggen istället för ett fönster. Känns mer inspirerande men fönster och ljus :) Kramar Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...