tisdag 11 december 2012

Märkligt

Jag går här och pysslar lite hemma hos min syster. Om några timmar lyfter planet med Rygge som destination och som vanligt får jag en känsla av overklighet. Nu är jag i ett land om några timmar i ett annat på väg till ett tredje. Mina väskor är snart packade. Jag har packat om dem flera gånger för att allt skall rymmas och för att jag ska ha rätt saker i handbagaget. Skolböcker och dator får åka med mig och resten i den stora resväskan. Även idag har jag promenerat fast den här gången in till centrala Dublin. Jag har suttit i lugnt och ro med en sojalatte och studerat människor som passerar förbi utanför på gatan. Åkt buss hem till min syster igen och nu är det som sagt det allra sista innan det är dags att bege sig till flyget. Även om jag fått nästan hela dagen här i Dublin sa jag hej då till min syster redan på morgonen eftersom hon skulle till sitt arbete. Även om jag har haft det riktigt trevligt är så känner jag att nu är det dags att åka hem. Jag har hemlängtan efter familjen och djuren i Hult.

Har vant mig vid den här utsikten under några dagar men nu är det dags att fara hem!

2 kommentarer:

Hannis sa...

Hoppas att du hade en bra resa hem!
Jag känner igen det där med att nu är jag klar liksom, nu vill jag hem till mitt=))

Queen of Kammebornia sa...

Så fint att få komma hem med en massa äventyr i bagaget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...