torsdag 13 december 2012

Luciafirande

Att gå i kyrkan hör inte till något jag gör särskilt ofta. Det har dock blivit oftare på senare år eftersom småtrollen sjunger i kyrkans barnkör. Igår fick de möjlighet att sjunga tillsammans med Munkedals lucia i Foss kyrka vilket var stort för båda flickorna. Fast småtrollen hade mer vana än de stora tjejerna eftersom barnkören var med även förra året. Nu kan det ju låta som hemskt många barn men från kören var det tre flickor allt som allt som deltog. Risken finns att jag är en partisk förälder men från där jag satt hörde jag mina flickor sjunga klart och tydligt. Till skillnad från de äldre tjejerna har de ännu inte lärt sig att man borde vara lite nervös inför att sjunga i en fullsatt kyrka. Nåväl jag hoppas att de aldrig lär sig och fortsätter att sjunga med glädje.

Allt var väldigt stämningsfullt arrangerat och kändea väldigt välkomnande
Några sånger fick publiken sjunga med i vilket var trevligt. Körledaren Karin hade dessutom satt ihop en lite ovanlig repetoar vilket var trevligt. Kul när det inte alltid är samma sånger som sjungs.
Alexandra var med som tärna och sjöng även solo. Oj så nervös hon var men det gick riktigt bra och hon kan vara stolt över att ha vågat!



Idag blir det fullt upp med luciafiranden för oss här i Hult. Småtrollen skall åka till sociala dagverksamheten för äldre och lussa och till kvällen blir det luciafirande med ena barnets klass. Känns som att vi kommer att fylla lussekvoten med råge i år!

1 kommentar:

Unknown sa...

Åh så härligt det ser ut. Ja även här var det lussefirande igår. Förskolan hade sitt årliga lussefirandet och det var så mysigt. Båda barnen skötte sig men vi fick gömma oss för den lille annars så hade han bara velat komma till oss;)

Önskar dig en ljuvlig lucia dag
Kram
Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...