söndag 2 december 2012

Hemma hos VisaLiza

När jag startade VisaLiza för några år sedan trodde jag att den till största delen skulle handla om hem och inredning. Visserligen är det en viktig del av bloggen men numera en ganska liten del. Samtidigt är ju huset här i Hult den bästa och viktigaste platsen jag vet. Det är här hemma jag samlar kraft, umgås med familjen, hittar på tokiga upptåg, kommer på att jag skall riva lite väggar eller kanske måla om. Huset i Hult är inte bara platsen där jag bor, det är här jag lever mitt liv. Huset i Hult är min och familjens fasta punkt i tillvaron. Det känns verkligen skönt att det är så eftersom det var långt ifrån självklart. Under många år undrade jag om vi någonsin skulle bli så pass klara med huset att det skulle kännas som ett riktigt hem, ett vanligt hus. Fast kanske är det på grund av allt hårt arbete som vi själva har lagt ner på huset som gör att det inte bara är ett hus, det är en del av oss och en del av vår familj.

Livsstilsmagasinet Livåleva har gjort en hemma-hos-artikel hos mig och det är onekligen intressant att se sitt hem med någon annans ögon. Förvisso är skribenten Regina min nära vän som jag också driver mitt företag och tidning med, men det är ändock intressant att se vad som intresserar någon annan. Läs mer om huset i Hult på Det var en gång en affär...


Vårt vardagsrum har tidigare varit butikslokal. I hörnet bakom TVn har vi valt att ta fram de vackra gamla timmerstockarna. Vissa av stockarna var svedda av eld och visade sig komma från ett hus som brunnit ner strax innan vårt började byggas i förra seklets början.


I biblioteket råder ständigt lite kaos, men så vill jag också ha det. Just nu har vi akut brist på hyllplats och skissar därför på hur rummet skall kunna utnyttjas bättre. Göra sig av med böcker är dock inte ett alternativ, tänk så lång tid det tagit att samla ihop dem!



Här är vårt lite provisoriska matrum. Alltså rummet skall vara matrum men är inte iordningställt för ändamålet ännu. Fast med lite färg på väggarna, några tavellister och tavlor kommer man långt i väntan på renoveringen som skall ske... ja den ska ske, när är tämligen osäkert!

1 kommentar:

Hannis sa...

Det ser så härligt ut!
Hemtrevligt och levande. Precis som ett hem ska.
Nu hjälpte du mig att fatta ett beslut ang mitt hem jag tänkt på.

Sen var det kul att läsa mera om dig=))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...