söndag 25 november 2012

Tidsresenär

Helgen är till ända och det känns nästan lite vemodig. Det här har varit en ovanligt trevlig och bra helg och det känns synd att den redan skall vara slut. Det har också varit en helg med kontraster. I fredags var vi den äldre generationen som hade vårt barnbarn på besök. Igår var jag istället student som var på fest med mina kurskamrater och kom hem först vid halv fem på morgonen. Det kändes onekligen lite som en tidsresa att vara på fest i Göteborg och sedan åka till Kungälv och sova hos mamma. Mamma bor i samma hus där jag hade min första lägenhet när jag flyttade hemifrån. Så många gånger som jag har gått precis samma väg. Tretton år har passerat sedan dess och jag hade inte ens kunnat föreställa mig de vägar som livet skulle färdas längs. Att vara på fest tills det är nästan morgon hör ju inte till vanligheterna för frun här i Hult och jag var nästan övertygad om att jag skulle somna så snart jag kom hem. Istället har jag varit märkligt fylld av energi och storstädat övervåningen tillsammans med barnen. Dessutom fick jag letat fram färg och äntligen bättrat på en av dörrarna här uppe. Ida har rivit på den tidigare i år och jag har tittat på den varje dag och tänkt att idag skall jag måla om dörren. Många månader har gått utan att det blivit den där dagen då jag tog tag i det, inte förrän idag alltså. Av bara farten råkade jag dessutom måla om två av våra köksstolar och en ny hylla till mitt arbetsrum. Jag kanske skulle gå på fest lite oftare tänker jag!


2 kommentarer:

Unknown sa...

Ja visst kan man få härlig energi av trevlig sällskap coh låååånga nätter;)

Önskar dig en härlig start på den nya veckan
Kram
Annie

Hannis sa...

Ibland får man energi av dom där feststunderna. Festade till 04 förra helgen, länge sedan jag var så pigg dagen efter av någon anledning=))

Du har en award att hämta hos mig.
Bara om du vill förstås!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...