torsdag 29 november 2012

Det är mycket med det jordiska...

Just nu rusar livet på i en fart som mest påminner om en kraftig vårflod som forsar fram. Det är egentligen inte något extraordinärt som har hänt men allt i livet har ökat på. Det är lite mer än vanligt med barnen, med skolan, med arbetet, ja egentligen med allt. Minns inte sist jag hade en dag då jag bara kunde ta det lite lugnt och inte hade några krav alls. Som det är just nu är jag glad om jag vid dagens slut hinner sitta fem minuter vid datorn för att läsa på någon av de bloggar jag följer (följde känns det som just nu!). Att ta en promenad med Ida känns för närvarande som den mest kravlösa tid jag har. Fast fördelen med detta höga tempo är att jag tveklöst vet vad jag önskar mig till jul! Jag önskar mig helt enkelt ledig tid utan några krav alls. Tänk att vakna om morgonen och veta att dagen ligger framför mig och jag har inte en aning om vad som kan förväntas. Det vore lyx och det är vad jag önskar mig. Att ha tråkigt framstår just nu som något helt fantastiskt, tänk att ha tid att ha tråkigt, det är ju helt underbart! Nåväl livet rusar på och jag med det och någon gång framöver finns det både tid att göra ingenting och tid att ha tråkigt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...