torsdag 11 oktober 2012

Frostnupen

Idag var världen i Hult vit och skrudad i frost. Visst är det vacker om morgonen när solen får frosten att glittra. Jag är inte så förtjust i kyla men frosten är något som jag tycker är nästan magiskt vacker. Vi har haft lite smått i trädgården som borde ha varit gjort för länge sedan och igår fick Raimo och jag äntligen tagit tag i det. Vi planterade buskar och växter som blivit stående och vi tog in pelargoner. Dessutom har vi haft blommor i två gamla hinkar som nu planterades i trädgårdslandet där de får stå över vintern. Skulle de stå kvar i hinkarna då skulle rötterna frysa och plantan dö och det är ju onekligen onödigt på fina blommor. Vi grejade i trädgården till sen kväll och kände hur kvällsluften blev allt kallare. Imorse vaknade vi sedan till ett par minusgrader och frost. Tänk vilken tur att vi verkligen tog tag i trädgården igår och inte sköt det på framtiden.




3 kommentarer:

Hannis sa...

Jag håller med om att frosten är vacker men fy för själva kylan!
När jag läser om hur duktiga ni varit så kommer jag på att mitt olivträd fortfarande står ute...
Inte smart=))

Ha en bra helg/Hannis

Rebecka sa...

Himla fint! Längtar hem!

VisaLiza sa...

Kylan är onekligen inte trevlig :( Stackars olivträdet, hoppas att det trots allt överlevde. Önskar dig med en bra helg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...