måndag 17 september 2012

När det regnar

Vad göra en söndag när det regnar? Varför inte baka en kaka, koka lite te och titta på film hela eftermiddagen! Det var i alla fall vad vi bestämde oss för att göra igår. Det är sällan så mysigt att titta på film som när det är regn och rusk ute. Att sitta uppkrupen i soffan med sin tekopp och veta att jag behöver inte ge mig ut i det där regnet, jag kan ta det hur lugnt jag vill. Mjuk pepparkaka känns dessutom helt rätt till eftersom smaken av julkryddor höjer mysfaktorn.


Har hittat ett recept på den perfekta pepparkakan. Den kommer från Leila Lindholm och resultatet blir alltid bra. Länk hittar du HÄR!


Barnen ville hellre ha varm choklad än te. Ska det göras, då ska det göras ordentligt! Här är varm choklad med marsmallows och grädde toppad med kardemumma. En favorit hos barnen i Hult.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Men mums vad gott. Sitter här och jobbar undan lite vid datorn och så ser jag dessa ljuvliga bilder;) Gissa om sötsuget sätter in;)

Önskar dig en härlig måndag
Kram
Annie

VisaLiza sa...

Kan avslöja att det smakade lika gott som det såg ut att göra :D Här har vi en härlig dag, önskar detsamma till dig. Kramar Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...