söndag 9 september 2012

Jag önskade mig solsken

Igår stod solsken högst på önskelistan men det var en önskan som inte riktigt ville infria sig. Istället blåste det kalla höstvindar i Hult och vi kände oss aningens bortblåsta när vi grejade i trädgården. Den uteblivna solen till trots var dagen igår riktigt bra. Det var en sådan där dag när jag av någon anledning lyckades ta tag i sådant som släpat. Jag lagade min kofta som haft ett hål sedan i våras, vi grävde den där nya planteringen som vi tänkt i flera veckor. Av någon anledning rullade det på hela dagen mes små saker som vi länge tänkt att vi skulle ordna men av olika skäl inte har blivit av. Trots det friska blåsten var det dessutom härligt att vara ute i trädgården och greja. Jag gillar det där med hösten att det är kontrast mellan att vara ute och att vara inne. Alltså först ute i trädgården och röja, sedan in och dricka en kopp te och tända några ljus och mysa. Bättre än så blir det inte!


Även om det blåste mycket i Hult igår så hade vi nästan klarblå himmel och vädret var överkomligt. Kunde inte låta bli att fotografera molnen ovan grantopparna utanför trädgården. Ser ni det lilla hjärtat? Även molnen tycktes ha en riktigt härlig lördag!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Visst är det ljuvligt när sådana dagar kommer, de där dagarna då saker helt enkelt blir gjorda. Känslan som kommer när det är gjort är obetalbar.

Visst är det viktigt hur provrummen ser ut vid inköp av kläder, och troligtvis är det så att din teori stämmer;)

Önskar dig en härlig avslutning på veckan samt en ljuvlig start på nästa
Kram
ANnie

Rebecka sa...

kan säga att det även stormade i Dublin, kändes så otroligt höstigt trots solsken!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...