tisdag 28 augusti 2012

Längtan

Har kört hem genom ett grått, mörkt och regnigt Munkedal nu ikväll. Har visserligen haft en fantastiskt trevlig kväll men denna småkalla kväll har fått mig att längta efter att åka till Grekland igen. Den här sommaren har bjudit på alldeles för få ljumma sommarkvällar. Ni vet sådana där kvällar när man aldrig vill gå in utan bara sitta kvar och njuta eller kanske ta en promenad i maklig takt. Det är något nästan magiskt över de där kvällarna och just därför saknar jag dem och önskar vi hade fått fler av dem denna sommar. Istället får jag titta på bilderna från Korfu och drömma mig bort. Jag funderar på att åka tillbaka dit nu i höst, men har en lillsyster som försöker övertyga mig om att jag hellre vill till London och umgås med henne. Svårt val det där mellan promenader i maklig takt eller storstadspuls och högt tempo. Jag uppskattar båda delarna även om jag just nu mest längtar efter att förlänga sommaren lite till.

Kvällspromenad i Canoni på Corfu






Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...