lördag 7 juli 2012

Min nya symaskin

Jag har skaffat mig en ny sysmaskin. Den är kanske inte så praktisk men den är riktigt fin. Min syster och jag hittade den ute i skogen när vi plockade blommor på midsommarafton och kunde inte låta den ligga kvar och rosta. Det är ju faktiskt mycket bättre att den rostar i min rabatt! Symaskinen har dessutom fått sällskap av två gamla hinkar som även de är hittade i skogen. Den ena hittade jag tillsammans med symaskinen och den andra hittade Magda i skogen vid sitt torp. Alla tre blev riktigt fina inslag i min rabatt. Innan något alls kunde ställas dit var dock rabatten tvungen att rensas fram under all kirskål. Har inte riktigt brytt mig om den i år eftersom det känns så tröstlöst med all kirskål. Nu har dock rabatten förminskats, fyllts på med både blommor, jord och dekorationer. Marktäckaren som fanns där innan har blivit lite nertrampad när jag har grejat men jag tänker att den hämtar sig igen.

Min fina nya symaskin

Hink med pelargon blir också fint i rabatten

Marktäckaren är inte helt nöjd men den återkommer nog

Nästa hink innehåller en stäppsalvia. Måste ju ha lite av favoritfärgen också


Rabatten i sin helhet. Den gröna "väggen" består av blåklint och praktlysing

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...