lördag 28 juli 2012

Familjetid

Att samla familjen är inte en helt enkel uppgift när medlemmarna i familjen spridit ut sig. Visserligen är det bara lillsyster som tagit det drastiska steget att lämna landet, men avståndet mellan Hult och Kungälv gör logistiken lite knepig. Det är inte ofta som vi kan samlas allesammans och bara umgås utan att det är något särskilt. Från början kommer jag ju från Kungälv eller snarare Ytterby som ligger i Kungälvs kommun. Tio år har gått sedan jag flyttade därifrån och idag känns det svårt att föreställa mig att jag har bott där. Den största delen av min levnad har jag faktiskt bott där även om det känns väldigt avlägset. Mina föräldrar bor kvar och äldsta dottern har flyttat tillbaka. Helst skulle jag vilja ha dem allesammans om inte i Hult så i alla fall i Munkedal. Syrran får gärna överge den gröna ön och komma till Munkedal, här är det grönt delar av året! Nåväl idag har vi varit hemma hos mor och umgåtts med alla våra barn och barnbarnet Manda. Nu är vi åter hemma i Hult och jag riskerar att somna vid TVn idag. Det här med att jobba igen när man har haft semester det tar på krafterna. Märkligt nog har inbjudningarna strömmat in denna dag och hur trevligt allt har verkat så känns det allra mest lockande att somna i soffan när barnen äter lördagsgodis.

Manda tjuvstartar middagen

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...