torsdag 26 juli 2012

Den efterlängtade värmen

Den här dagen har verkligen varit en helt perfekt sommardag. Det har varit sol, salta bad och lite glass. Precis så som man önskar att det skall vara. Det var en månad av sådana dagar jag önskade mig på semestern men istället fick jag till största delen höstrusk. Nåväl än är det sommartid och familjen och jag har många lediga dagar kvar innan barnen börjar skolan igen. Solen och värmen gör det omöjligt att hålla ett högt tempo vilket jag tror är bra. Kanske är det inte bara solen vi längtar efter under vintern utan också en anledning att kunna ta det riktigt lugnt. Idag har jag således badat, läst bok, badat lite till och tagit det väldigt lugnt. Fast en helt vanligt dag har det inte riktigt varit, idag är nämligen dagen då minsta lärde sig att simma! Simkunnigheten skulle sedan firas när vi kom hem och hon fick önska sig något gott till kvällsmat. Önskningen blev smörgås med kantareller, tur att Anna varit ute och plockat så vi kunde fira ordentligt!


Sol och salta bad är en riktig sommarfavorit
Dagens läsning är boken vi läser i bokcirkeln

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...