lördag 9 juni 2012

När blev städning lyx?

Idag är hela familjen ledig och således skall här städas och röjas i Hult. Mitt samvete behöver inte tyngas med skoluppgifter eftersom vi hade skolavslutning igår. Det går inte att alltid hinna med allt vilket innebär att så länge det har varit skola har vissa saker fått stå tillbaka. Renoveringen här hemma (inomhus alltså) har fått stå still under våren, mina målargrejer har legat på hyllan för vem skulle ha tid att måla tavlor och möbler när det finns tentor att skriva? Nu har jag en lång, lång lista på allt som jag vill göra under tre lediga sommarmånader. Eller kanske inte riktigt lediga, jag ska ju jobba också men det är inte samma sak som att ständigt gå med studierna i tankarna. Först på listan står det att röja och städa här hemma. Nu skall hela huset vädras ur och städas ordentligt. Vi har ju gjort lite ommöbleringar under våren och inte riktigt fått någon bra ordning efter det, men nu ska det ske!

Kanske skulle jag bygga lite coola lastpallsutemöbler i sommar
Bild från Sköna Hem

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...