tisdag 19 juni 2012

Kyliga sommarvindar

Sommaren verkar tveka här hemma vilket gör att tankarna ofta vandrar tillbaka till våra dagar i Grekland. Känns skönt att ha fått några dagar med sol och bad och värme. Vem vet kanske borde vi ta oss en tur till framåt hösten om det inte blir mer sommar än så här. För min del så älskar jag inte de höga temperaturerna samtidigt tycker jag inte om att frysa. Lagom är alltid bäst antar jag! Idag skiner solen här i Hult men vinden är isande kall. Jag tror jag väljer aktiviteter inne och drömmer om Korfu istället. Även om det är landskapet som berörde mest så var det även en mycket charmig stad. Hade vi haft sämre väder hade vi definitivt besökt några av stadens museum och gallerier. Tänker att ni får följa med mig till Korfu stad idag så struntar vi i de kyliga vindarna

Bland smala gränder finns också öppna ytor
Över hela staden finns små smala gränder som binder samman staden

Tjusigaste gatan i Kerkira

I hamnen fanns ett enormt utbud av båtturer
Att promenera längs vattnet var avkopplande

Kolla in bouganvillan!
Markstenen är nött av tusentals fötter


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...