söndag 27 maj 2012

Ingen vilodag idag

Vad kan man göra hemma som inte tar tid från det som egentligen måste göras? Kryptisk fråga kanske men nog så viktig. Det jag måste göra är att skriva vidare på min artikel om Gamlestaden i Göteborg men samtidigt finns det en lång lista på saker som behöver uppmärksamhet här hemma. Det som faktiskt inte tar så mycket tid är att tvätta. Stoppa in, vänta en timme, häng upp och stoppa in nytt. Alltså blir det en plugg och tvättdag idag bortsett från att det är mors dag. Läste i tidningen en notis från 20-talet om hur barn skulle uppvakta mor på hennes dag. Det skulle vara kaffe och smörgås på sängen och dessutom skulle barnen sjunga för mor. Undrar om barnen hade läst den där notisen innan mig? I vilket fall fick jag te och smörgås och en vacker sång som småtrollen skrivit själva dagen till ära.

Så här tjusigt torkar inte tvätten i Hult, än.
Beskrivning på den tjusiga torkställningen finns i Allt i Hemmet
Tänker mig att detta kan bli ett skojigt projekt att bygga i sommar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...