tisdag 8 maj 2012

Dublin, Rygge, Munkedal, Färgelanda.....

Sitter i mitt arbetsrum och är nöjd med att göra ingenting alls. Det har varit två riktigt hektiska dagar så här i början av veckan så nu passar jag på att stanna upp lite. Tidigt i fredags morse for mamma, Magda och jag och hälsade på lillsyster i Dublin. Jag avskyr ju att flyga, men den här gången gick det riktigt bra både dit och hem. Vem vet kanske fungerar metoden att göra något tillräckligt många gånger. Vi hade en riktigt trevlig weekend iväg och jag känner att jag verkligen haft möjlighet att fylla på med energi och goda intryck. Så igår blev det en intressant dag som började i Dublin med taxistrul (vi kom till planet i allra sista stund!) den fortsatte med plan till Rygge för vidare färd mot Munkedal. Väl hemma bytte jag resesällskap för en tur med Raimo till Färgelanda för möte. Sen hämta barn, ordna mat och allt sådant där. Denna dag började som väl är utan taxistrul men inte utan transportbekymmer. Hade gott om tid på mig till skolan men blev stående i Göteborg i bilkö i 55 minuter på morgonen. Nåväl jag hann lyssna på ett intressant program på radion och prata lite i telefon och det är ju också bra att göra. Nu är jag hemma och har hunnit klappa alla katter, krama barnen, läsa posten och gulla med hunden och tänker att det är riktigt skönt att vara just hemma!

Vackert par i botaniska trädgården i Dublin

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...