måndag 16 april 2012

Uppdaterade kanelbullar

Det bakverk som jag tycker luktar godast är kanelbullar. Doften av kanelbullar får mig att tänka på barndomens alla kalas och fikastunder med farmor. Det hör dock inte till vanligheterna att jag stälelt mig och bakar bullar. Jag tycker nämligen att det är riktigt, riktigt tråkigt! Fast ibland får man trotsa det tråkiga och helt enkelt bita ihop. Idag har jag testat att uppdatera den klassiska kanelbullen med lite dadlar. Efter att ha tagit på den vanliga fyllningen strödde jag på dadlar. Resultaten blev riktigt lyckat! Dadlarna passar perfekt tillsammans med kanel. Jag var lite orolig att det skulle bli för sött men balansen blev riktigt bra.

Passa på att titta noga! Bullbak är inte vanligt i Hult!

Strödadlar gjorde jobbet lite enklare

Mums!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...