fredag 27 april 2012

Möte med mig själv på Ikea

Ibland är det lätt att tro att vem man är skulle vara något statiskt när det i själva verket är något mycket föränderligt. Vad jag tycker om har förändrats under de 32 år jag har levat och kommer tveklöst att fortsätta förändras. Vissa saker är förvisso mindre föränderliga än andra. För 20 år sedan (helt galet att det är 20 år sedan!!!) slutade jag att äta kött, kan inte känna att jag saknar det och kommer inte på någon anledning att börja igen. Som tonåring avskydde jag att bo på landet och skulle aldrig göra det igen. Vart bor jag som vuxen? På landet och kan inte tänka mig något annat. Fast det är mycket möjligt att det kan förändras, om tio år kanske lägenhet i Göteborg känns helt rätt. Musik, mat, inredning, intressen förändras över tid även vissa saker är mindre föränderliga, Grundläggande värderingar och livsåskådning hör kanske till det i livet som är mindre föränderligt.

Var på Ikea tidigare i veckan och klev in i ett av deras vardagsrum och kände mig hemma. Helt plötsligt stod jag i mitt tjugoåriga jags drömvardagsrum. Precis så hade jag velat ha mitt vardagsrum för 12 år sedan. Stannade upp en stund och tog in rummet, provsatt soffan och ägnade mig åt lite nostalgi. Fortsatte sedan vidare mot den lantliga inredningen mitt trettioåriga jag gillar.

Liza 20 år hade älskat detta rum

Soffan är stor och till för umgänge
Hade varit intressant att se hur soffan hade fått plats i min lilla etta. På höjden kanske!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...