torsdag 26 april 2012

Möta våren

De senaste dagarna har det varit tyst här på bloggen. Inte för att jag har varit tyst i övrigt men för att all tankekraft just nu går åt till artikeln vi skrivet i skolan. Igår blev det en tur till Göteborg för klassmöte, idag en tur till Uddevalla för att Raimo äntligen skulle bli av med sitt gips och imorgon blir det åter skola vilket innebär en tur till Göteborg. Börjar bli riktigt trött på att köra vägen mellan Hult och Göteborg, motorväg är inte ett dugg spännande. Däremot är det spännande att se vilken skillnad 12 mil kan göra för våren. Gårdagens Göteborg var inramat av en skir grönska. Helt grönt är det inte ännu, men de första träden har precis skiftat till grönt. Här hemma ligger vi lite efter och då är det onekligen trevligt att möta våren. Turen till Uddevalla idag visade sig vara riktigt bra på många sätt och vis. Raimo blev av med sitt gips och allt läker fint precis som det ska. Jag hittade ett fantastiskt mysigt café som heter Röda rummet som var precis den inspirerande miljö jag behövde för att kunna skriva. Kunde givetvis inte låta bli att ta massor av bilder så jag lovar att dela med mig av denna underbara plats. Imorgon är det åter dags för Göteborg men även den resan för något gott med sig. Har kommit på hur vardagsrummet skall möbleras inför den kommande ommöbleringen här hemma.
Vackert blommande träd i Göteborg

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...