söndag 1 april 2012

Då tar vi nya tag!

Jag har en lång att-göra-lista upprättad för den här söndagen. Jag vill ta tag i saker, rensa, städa och bringa ordning. Detta kan jag nämligen påverka, alltså tillståndet här i hemmet. Det som sker runtomkring är svårare att påverka och då nöjer jag mig med full kontroll på det som kan kontrolleras. Alltså har det blandats grönsåpa och vatten i en sprayflaska, ättika och vatten i en annan och till sist lite bikarbonatsblandning till den riktigt svåra smutsen. Här städar vi ekologiskt med gott samvete och utan andningsproblem. Innan jag slängde ut alla konventionella städprodukter fick jag alltid andningssvårigheter i samband med städning. Märkligt tänkte jag och fortsatte att städa på samma sätt under flera år. I själva verket är det inte alls konstigt att jag som astmatiker reagerade på alla märkliga kemikalier man väljer att städa sitt hem med. Viss forskning pekar på att den ökade mängden astma och allergi faktiskt kan vara kopplat till våra städprodukter. Nåväl här i Hult är de utkastade sedan länge och snart kommer hela huset dofta av grönsåpa och citron! Vad gäller maken så lever vi i fortsatt ovisshet om när vi får hem honom. Någon operation av handen blir det inte idag, men om det betyder att han får komma hem det vet vi inte ännu.

Tänker att jag får locka håret, ta på en klänning och förkläde för att verkligen städa med stil!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...