söndag 29 april 2012

Café Röda rummet i Uddevalla

I torsdags medan Raimo var på sjukhuset passade jag på att besöka Röda rummet i Uddevalla. Jag har gått förbi så många gånger men inte haft möjlighet att gå in och fika. Antingen har jag varit på väg någon annanstans eller så har jag passerat efter att de har stängt. Nu äntligen lyckades jag pricka in en dag då jag inte var på väg. Med mig hade jag min dator eftersom jag utöver att dricka kaffe också behövde skriva lite på min artikel om Gamlestaden. Alltså behövdes gott kaffe och en inspirerande miljö. På café Röda rummet hittade jag verkligen en miljö som inspirerade skrivandet. för ungefär ett år sedan funderade Regina och jag på om vi skulle bli caféägare. Vi insåg  efter ett tag att det inte var den väg vi ville gå med vårt företag men innan dess hade vi många funderingar kring hur vi skulle driva verksamheten och hur vårt café skulle se ut. Att kliva in genom dörren på Röda rummet var som att kliva rakt in i min egen drömbild av hur vårt café skulle se ut. Allt var verkligen helt rätt och fantastiskt mysigt och trevligt. Maten kan verkligen rekommenderas däremot inte deras cappuccino. Fast det där med cappuccinon det förlåter jag dem för eftersom maten och miljön överträffade alla förväntningar. Nästa gång för jag helt enkelt dricka något annat.

Vacker miljö 

Blandade föremål skapar det rätta atmosfären

Från min plats har jag utsikt över rummet
Det är detaljerna som gör helheten

Vacker bok för bara 95 kr, var tvungen att låta den följa med hem

Fika för två?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...