lördag 10 mars 2012

Trädgårdsplanering

Vår trädgård är ett projekt som jag länge valt att glömma bort. Trots att vårt hus är från 1900-talets början har det egentligen aldrig varit någon ordnad trädgård. Redan tidigt i vinter började Magdalena och jag prata om vad man borde göra med den. Bara att börja tänka på allt som behöver göras får mig att tappa orken innan jag ens har hunnit börja. Till skillnad från mig har Magdalena tålamod och tycker att själva planeringen är en del av tjusningen. Alltså letar jag inspirationsbilder, pekar och talar om vad jag vill ha. Att någon annan börjar ta tag i planeringen, skissar upp vad som skulle kunna vara möjligt här hemma känns helt fantastiskt. Bara det gör att det känns som om vi redan har kommit en bra bit på väg.

Bild från www.fotoakuten.se

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...