måndag 12 mars 2012

Jag kan laga mat

Mina minsta tjejer har den senaste tiden velat hjälpa till i köket. För att inspirera dem har jag köpt en nybörjarkokbok. Den innehåller både maträtter, efterrätter och snacks. Några lite enklare, andra lite svårare och alla med enkla steg-för-steg förklaringar. Tjejerna var mycket stolta över att med lite hjälp laga både middag och efterrätt i helgen. Att planera och laga mat är inte helt enkelt och jag tror att det är klokt att tidigt lära barn hur hemmets sysslor fungerar. Att börja lite försiktigt med matlagning tillsammans med en vuxen tror jag är ett bra sätt att börja på. Än så länge känns det som en spännande lek för dem.

Pedagogisk kokbok för barn

Tydliga förklaringar
Resultatet, paj med bär

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...