lördag 25 februari 2012

Vårvädring

Med risk för upprepning så kommer jag även idag skriva om den fantastiska solen. Den har varit en saknad vän och förtjänar att skrivas om. Idag badar Hult i solsken och jag vårvädrar. Måste vara vårens bästa dag när man kan ställa husets fönster på vid gavel och vädra ut vintern. Under vår och sommar står det alltid något fönster öppet här hemma men det är ju inte möjligt vintertid. Jag älskar att höra skogens alla ljud och att få in frisk luft i huset. Idag har vi därför öppnat upp och passar samtidigt på att bädda rent i alla sängar så det känns lite extra nytt och fint. Jag har köpt nya sängkläder till vår säng och det känns lite som lyx i vardagen med nya sängkläder. Märkligt nog känns det som om man sover bättre när det är fint i både säng och sovrum. Sovrummet står på tur för renovering. Vi har inte gjort något åt det sedan vi fick ärva rummet efter vår dotter förra året. Tapeter är inhandlade och väntar bara på att komma upp. Till skillnad från resten av huset kommer det inte att vara varken vitt eller ljust. Vårt förra sovrum var helt vitt och jag trivdes aldrig med det. Vitt är både vackert och vilsamt på dagen men till kvällen vill jag ha mörka färger och hög mysfaktor. Om resten av huset går i stilen shabby chic så blir sovrummet mer av bohemian chic. Fast idag nöjer jag mig med att vädra, känns nästan som en snabbrenovering

Foto från www.fotoakuten.se

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...