onsdag 29 februari 2012

Väljandets velande

Tänk att det svårast jag vet i livet är alla dessa val som skall göras hela tiden. Varje dag ställs vi inför en oändlig rad val som måste göras. Vilka kläder skall jag ha på mig? Vad skall vi äta till middag? Vilken väg är enklast att köra till jobbet? De flesta av valen som görs under en dag är små och sällan livsavgörande. Ibland hamnar man inför val som är betydligt mer avgörande och kan påverka livet under lång tid framåt. Idag ställdes jag inför ett val som kommer påverka mitt liv och jag känner att alla de där andra valen, de enkla valen som jag gör utan att reflektera känns så oändligt mycket lättare att välja. De flesta beslut mår gott av en natts sömn, sedan blir det till att ställa fördelar mot nackdelar. Valet med flest fördelar vinner!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...