onsdag 8 februari 2012

Storstädning i Hult

Efter att ha jobbat på distans under förmiddagen ägnas eftermiddagen åt städning. Det är lite märkligt det här med stökigheten här hemma. Det känns som om jag ständigt städar men det är trots det alltid stökigt. Många gånger kommer jag inte längre än till köket eftersom när det äntligen är röjt där då är det bara att sätta igång med nästa omgång disk eller matlagning. Vi är fem personer i vår familj plus våra djur och det är klart att då blir det snabbt ganska stökigt. En av mina ständiga utmaningar är att komma på sätt som underlättar vardagen här hemma. Förvaring är onekligen själva grunden för ordning och reda. Köpte i förra veckan nya hyllor till barnens rum och märker genast att sakerna faktiskt ställs tillbaka på sin plats. Tidigare stod de lite konstigt till och man behövde flytta runt saker när det skulle lekas. Klart att det inte blir kul att varken leka eller att städa då. Kommer jag nu på något som gör att tvätten sorterar och viker sig själv för att sedan sortera in sig i rätt skåp och lådor då kommer jag aldrig mer att klaga på städningen!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...