onsdag 4 januari 2012

Trädgårdsplaner

Igår trotsade Magdalena storm snö för att komma till Hult och hälsa på en stund. Förutom trevligt sällskap är denna kvinna en källa till inspiration vilket onekligen behövs när jag tittar ut över min grå och vintertrista trädgård. Har i flera år funderat på vad som skall göras med den. Har massor av böcker med bilder på hur jag skulle vilja ha det. Däremot lyckas jag inte omsätta dessa bilder till planer för hur jag skall genomföra detta i trädgården. Jag brukar gå ut på vårkanten full med energi för att börja planera och fastnar sedan i alla problem jag ser i trädgården. Nu har dock Magda och jag tittat på bilder och till skillnad från mig så kan hon det här med trädgårdar. Så snart våren närmar sig ska vi ut och rita och planera för hur trädgården i Hult skall gå från riktigt trist till ett litet paradis på jorden

Jag gillar täta planteringar eftersom det blir mindre ogräs då. Ogillar starkt att rensa ogräs

Detta är en odling på Billströmska folkhögskolan. Vackert och inspirerande
Vill ha mycket färg!
Gärna slingerväxter också
Fjärilar är dessutom välkomna gäster i Hult!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...