onsdag 18 januari 2012

Jag är här!

Märkligt det här med något att säga. Brukar ha fullt av idéer och tankar som jag vill dela med mig av men den senaste tiden har jag känt mig helt dränerad på inspiration. Livet är för närvarande (läs alltid) lite hektiskt och har kanske detta till slut kommit ikapp mig. Nåväl här i Hult har det firats både jul och nyår och födelsedag och efter det åkte Raimo och jag på en weekendresa till Edinburgh. Kan möjligen tyckas lite galet att åka dit tre gånger på mindre än ett år men det är verkligen en stad jag älskar. Det har blivit en plats som är bekant, något att återvända till. Att komma iväg några dagar var verkligen något vi behövde för att fylla på med energi inför allt som komma skall. Skulle dock tro att den sinande inspirationen hör ihop med främst två ting: årstiden och skolarbetet. Årstiden säger sig självt att den inte är den roligaste. Idag var det ett sådant där typiskt vinterväder i södra Sverige. Nollgradigt och en fuktig kyla som smyger sig in under kläderna. Vad gäller skolarbetet så är det onekligen både roligt och utvecklande men så mycket svårare och mer omfattande än vad jag kunnat föreställa mig. Något som är riktigt bra är dock att genom min lilla utläggning och varför jag inte skriver längre så har jag ju börjat skriva igen!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...