måndag 14 november 2011

Ogräs och skridskor

Att barn växer som ogräs är knappast någon nyhet för den som är förälder. Själv har jag blivit ordentligt påmind om detta den senaste veckan då min stora tös fyllt 20 år. Småtjejerna är dock än så länge just små, men frågan är hur länge. De växer verkligen som ogräs och jag funderar på att det kanske är klokt att ge dem "sluta-väx" eller något liknande. Det känns som om vi konstant rensar i garderober och lådor eftersom det som ligger där blivit för litet. Så även barnens skridskor. Skridskor är något som måste finnas hemma, är fantastiskt trevligt att använda men görs alldeles för sällan. Att köpa nya känns uteslutet sett till hur många gånger de används per år. När de stora tjejerna var små hade jag skridskor i säkert sex eller sju olika storlekar hemma. Några var mina gamla och några var loppisfynd. Dessvärre har dessa rensats ut eller förkommit under åren. I helgen passade vi därför på att åka till pingstkyrkans second hand för att se om de hade några skridskor. Givetvis fanns det skridskor, dessutom så pass många att vi hittade rätt storlek och kunde välja mellan olika modeller. Priset var bra och att det dessutom hjälper människor i behov av hjälp känns riktigt bra!

"Nya" skridskor till småtrollen för 40 kr paret

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...