tisdag 15 november 2011

Bemärkelsedagar, ett tillfälle att hylla och gratulera!

Tänker ibland att vi ägnar allt för lite tid till att hylla de människor som finns runtomkring oss. Ofta blir det bara födelsedagen som blir var och ens speciella dag. Egentligen borde vi gratulera varandra betydligt oftare. Ställa till med kalas, ge bort presenter och visa vår uppskattning. Så blir det oftast inte. Dessutom tror jag att man många gånger känner att det kan bli lite fånigt, tänk om hon/han tycker att jag är fånig när jag gör så här! Då är det trots allt tur att födelsedagen finns, en dag då vi inte riskerar att känna oss fåniga för att visa uppskattning eller för att komma med presenter. Eftersom idag är en sådan dag, en födelsedag tänkte jag passa på att komma med uppskattning till en klok kvinna som jag har äran att arbeta tillsammans med. Visserligen är alla dagar födelsedagar, det är ju alltid någons födelsedag!

Nåväl idag gratulerar jag Regina som fyller år. Tänker dock inte skriva hur mycket hon fyller, inte av hänsyn till hennes ålder utan snarare för att det får mig att känna mig oändligt gammal. Sedan drygt ett år tillbaka driver vi MakeMyDay Event tillsammans. Det har varit ett oerhört spännande år med både motgångar och medvind. Det har satt vår vänskap på prov. Att driva ett företag tillsammans är något annat än att bara vara vänner, det blir ett partnerskap där både vänskap och ekonomi sätts på spel. Jag känner mig tacksam över att ha möjligheten att arbeta tillsammans med någon så kreativ, klok och smått galen som Regina. Stort grattis på födelsedagen!

Regina i loppisfyndad kappa.

Fotografen alltså jag övervakar arbetet noga

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...