måndag 19 september 2011

Tjusiga loppor

Vad är det egentligen med loppis som gör det så spännande? Svaren kan vara många och kanske beror det också på tillfället. När jag precis flyttat hemifrån hade jag aldrig kunnat utrusta min lägenhet om jag inte handlat på loppis. Jag hade helt enkelt inte ekonomi till allt som behövdes just då. Numera är loppisturerna för nöjes skull men jag blir precis lika glad när jag gör ett riktigt fynd. Vad är då ett fynd? Något som är extremt värdefullt? Inte enligt mig, ett fynd är något som man blir riktigt glad över att hitta. Dessutom är det man hittar ofta något man aldrig skulle hitta någon annanstans.

En tjusig loppa!
Detta halsband har hängt med i många år och är en riktigt loppisfynd

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...