torsdag 25 augusti 2011

Gräsligt gröna gardiner

Under några år har vi haft vita hissgardiner i gästrummet eftersom jag fått för mig att jag inte gillar kappa och längder. Nu på senare tid har jag kommit fram till att hissgardin och längder tillsammans kan vara riktigt fint och började därför leta efter passande långa gardiner. Enda kravet var egentligen att de skulle vara gräsligt gröna. Rummet går under namnet gröna rummet här hemma på grund av dess gröna tak och gröna medaljongtapet. Jag hade en bild av tunna skira gardiner men hur jag än letade hittade jag inte något som passade in i min föreställning. Av en händelse hittade jag panelgardiner på rulle på Ikea. Egentligen skall de sitta i en skena i ett gardinsystem men bara för att det är tänkt att vara på ett sätt är det ju inte så man måste göra. Varje rulle innehöll tre meter gardin och det var bara att klippa och sy några raksömmar. I längden är det inte en hållbar gardin, men just nu var det precis vad jag önskade mig och det duger gott.


Tyg på rulle
Blir till skir gardin som släpper genom ljus


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...