lördag 2 juli 2011

Min första smörgåstårta

Idag har jag för första gången i mitt liv gjort en smörgåstårta. Jag gillar oftast inte smörgåstårta så detta var onekligen en utmaning att skapa en smörgåstårta som hela familjen och jag själv gillar. Med tanke på att jag inte äter kött och barnen avskyr fisk så fick det bli en vegetarisk smörgåstårta.


Fyllning 1
Fint riven morot 


Turkisk youghurt
Fint strimlad purjolök
Smulad fetaost
Salt och peppar


Fyllning 2
Grovriven gurka
Turkisk Youghurt
Finhackad kapris
Persilja



Överst
Mosad avokado
Grovrivet äpple
Citron
Pepparrot


Dekoration
Ruccola
Tomat
Ost
Kalkon
Oliver med citron


Anledningen till att jag inte angivit några mått är att jag tror man får blanda efter behag beroende på tårtans storlek. På tårtans sidor har jag cremé fraiche.


Min första smörgåstårta redo att ätas




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...