fredag 1 juli 2011

Jag har semester!

Jag har semester vilket är riktigt härligt även om vi bara är hemma och tar det lugnt. Vi har lite utflykter planerade framöver men tänker att de kan vi gott ta när vi börjar jobba igen. Just nu är det skönt att ha familjen samlad på en plats och bara ta det lugnt. Dessutom är det ganska mycket spännande att titta på här hemma också. Nu på förmiddagen har vi redan hunnit haft besök av både älg och råddjur i kanten på trädgården. Funderar på vad vi ska ta tag i nu när gnagarburen är klar. Egentligen är det ju vardagsrummet vi jobbar med men just nu är det svårt att komma vidare innan vi haft rörmokaren här. Alltså är frågan vad blir nästa projekt? Känner jag mig själv rätt så blir det nog att tapetsera barnens rum. på sikt skall rummet delas i två rum så det enda vi ska göra är att sätta nya tapeter. Tak och golv får vara som det är tills vidare. Tapetsera måste vi dock eftersom rummet idag är målat i en konstig kalkfärg som gör att man blir vit så fort man nuddar väggen. Visserligen gillar jag vit färg, men helst inte på mig själv.

Har röjt lite här hemma inför att vi ska tapetsera. Brukar vara så att allt man har i rummen måste förvaras någonstans under tiden. Hittade då mina gamla träskosandaler från sommaren 1997. Ett par gamla favoriter som tydligen är helt rätt igen. Kjolen kommer från House of Lola och är en helt ny favorit.

Liza Kettil njuter av att vara ledig!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...