måndag 11 juli 2011

Födelsedagscupcakes med rosa fluff

Idag är det måndag, semestern är slut men solen skiner och sommaren är kvar. Känns skönt att allt kalasande är klart här i Hult så vi kan ta det lite lugnt. Kvar i kylen står två cupcakes från lördagens kalas och riktigt ber om att ätas upp. Tur att mina små sessor gärna hjälper till med den saken. Själv har jag huvudet fullt med tårtor, lät visst lite galet det där! Men jag funderar på vad som blir utmaningen till nästa kalas nu när jag har lärt mig att använda en sprits. Möjligheterna är oändliga. Jag har dessutom fått förtroendet att baka till barnbarnets namnkalas så det kan ju vara en lämplig tidpunkt att utvecklas som konditor.

Lördagens cupcakes med rosa fluff var något som jag trodde skulle vara rejält sötsliskigt och nästintill omöjligt att äta, men det visade sig vara fel. Fyllningen med jordgubbsmousse var frisk och syrlig vilket gjorde att det söta fluffet inte blev för mycket. Beskrivning till dessa söta cupcakes hittar du här Här! Recept på jordgubbsmousse Här! och till Fluffy White (Pink) Frosting Här! Tjejen som har skapat dessa underbara så bakelser dekorerade dem med rosblad gjorda av sugarpaste men jag valde att plocka riktiga rosblad och sätta dit.

Födelsedagscupcake med rosa fluff

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...