torsdag 10 februari 2011

Strömlöst och massor med snö!

Idag har varit en riktigt tråkig och kall dag. Tidigt på förmiddagen fick vi strömavbrott och istället för att greja hela dagen bäddade jag ner mig i sängen med en bra bok. Även om det är riktigt tråkigt med strömavbrott så har den här vintern trots allt varit bra. Det här var trots allt säsongens första strömlösa dag! Jag är egentligen inte särskilt förvånad med tanke på all snö som fullkomligt vräkt ner under natten och dagen.

Varje gång vi får strömavbrott skickar jag några ilskna tankar till tidigare ägare som tagit bort kaminerna här i huset. Att det är mörkt är helt okej men att det blir kallt är desto värre. Nåväl framöver om och när ekonomin tillåter känns en kamin som en bra prioritering. Till dess går jag hem till grannen och värmer mig, dricker kaffe och bjuds på semla!



Mörker och kyla

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...