lördag 15 januari 2011

Trött, mätt och belåten

Huset börjar komma till ro efter att ha varit fyllt med glädje och energi hela kvällen. Vi har haft besök av goda vänner och deras tre barn. I kombination med våra egna barn har det resulterat i full fart och härliga skratt. Vi brukar försöka träffas lite då och då och äta middag tillsammans och har så gjort under några år. Mycket trevligt och så får man en anledning att slå på stort och laga något mer festligt än man annars skulle göra.

Dagen till ära har jag dessutom invigt min nyinköpta Vår kokbok. Min gamla Vår kokbok fick jag på högstadiet och den har varit en trogen hjälp i köket i många år. Den nya boken måste jag påpeka är inte bara fylld med många bra recept utan också riktigt snygg. Kvällens middag hämtades på sidan 273 och heter kyckling i mango chutneysås. Spännande smaker som jag inte hade kommit på att blanda själv. Efterrätten måste även den omnämnas. Rocky road de luxe kallades receptet och den var väl värd allt krångel som krävdes för att tillverka den. Här kommer länk till receptet som jag definitivt rekommenderar  Rocky Road de Luxe

Nu blir det en lugn stund i soffan även om jag känner att sängen och sömnen kallar.
Härlig och inspirerande bok!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...