fredag 7 januari 2011

Snart, snart är farstun klar!

Farstuprojektet närmar sig sitt slut och jag har redan börjat skissa på projekten som komma skall. Ibland önskar jag mig ett nytt hus som inte krävde några renoveringar, men inser samtidigt att jag skulle bli grymt uttråkad. Det som saknas för att farstun skall bli helt klar är några lister och lite mer färg. Det visade sig vara lite svårt att få den vita färgen att täcka ytterdörren av teak. Dörrens gamla färg slår igenom det vita och då blir det till att måla lite mera. Lite häftgrund och sen lite mer vitt då tror jag problemet är löst.

Mammas gamla lampa gör sig bättre till det vita taket
Fortfarande den gamla garderoben, nåväl snart blir det nytt!
Vit panel som är lätt att torka av känns som ett bra val när man har barn.
Vit panel och vit dörr! 60-talet känns nu långt, långt borta.
Farstun i sin helhet. Minus lite färg och några lister.

2 kommentarer:

Tiina Hemberg sa...

Nyfiken på panelen ni har i taket... Vad är det för någon? Köpt var?

VisaLiza sa...

Panelen fanns redan på plats när vi köpte huset så det var bara att måla :) Farstun är bygd någon gång på 70-talet så jag skulle gissa att taket är från samma tid.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...