söndag 9 januari 2011

Ny anvädning för gamla bruksföremål

Vårt hus hade varit tomt i många år när vi köpte huset och det var fyllt med gamla grejer. Det mesta var sådant som slängdes eller eldades upp men några saker var speciella. I hallen stod det en gammal mangel som under lång tid fungerade som en yta där borrmaskiner, spik och annat smått och gott samlades.

I nästan  fem år stod den i hallen utan att jag funderade så mycket över mangeln. Det var egentligen först när vi började renovera hallen som jag insåg att den gamla mangeln onekligen pryder sin plats. Borrmaskiner och annat har vi fått hitta en annan yta till för nu står mangeln på parad i hjärtat av huset även om den stått på samma plats i sex år. Det känns passande att mangeln som använts till hårt arbete under lång tid får en lugnare tillvaro som prydnad i hemmet.

Borrmaskiner, hammare och annat har fått flytta till andra ytor.

Hjulen är provisoriskt fastknutna för att ingen skall kunna klämma sig

Fantastiska detaljer på gamla bruksföremål

Under mangeln står årets favoritjulklapp, ett syskrin.

1 kommentar:

Regina sa...

Jag måste verkligen tiotta närmre på den när jag kommer hem till er nästa gång, jag kännere ju typ igen den men det har nog alltid stått saker på den så jag inte sett den ordentligt tror jag :) Väldigt fint syskrin också, tillåmed jag blev sysugen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...