torsdag 13 januari 2011

Drömmer om sommaren...

Större delen av eftermiddagen har ägnats åt att bära in ved. Det är ett både tråkigt och kallt arbete. Mitt lilla snömonster Ida var dock mycket nöjd eftersom det innebar att hon fick leka och busa i snön hela tiden. Hon försökte också hjälpa till vilket inte gick så bra eftersom hon stack iväg med pinnarna som jag burit in. Får jobba på att träna hene på att bära in vedträna istället.

För att uppmuntra mig själv och värma min frusna själ har jag tittat i mina trädgårdsböcker och planerat inför framtiden. När vi köpte huset var trädgården helt igenväxt och det är egentligen först nu som vi kan planera framåt och fundera över vad vi vill med vår trädgården. Förra sommaren passade jag på att fotografera så fort jag såg planteringar och arrangemang som inspirerade och kändes som om det skulle kunna passa hemma.



Kan man bli annat än inspirerad?


Önskar mig en tät plantering som gör att jag slipper lägga min tid på att rensa ogräs.


En fin uteplats finns också med på önskelistan.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...