fredag 28 januari 2011

Dagens boktips!

 Ofta när jag letar inspiration till nya projekt här hemma börjar jag med att bläddra i mina böcker av Anna Örnberg Hennes böcker är inspirerande, motiverande och helt klart en riktigt god investering. Märkligt nog upptäckte jag en dag att de flesta av mina favoritböcker inom hobby och hantverk var skrivna av en och samma författare. Detta gjorde mig givetvis nyfiken på vem denna kreativa människa kunde vara. Hon är silversmed, glasformgivare och dessutom författare. Det som gör hennes böcker så bra är att de får mig att känna att projekten är något som jag också kan göra. Det behöver inte vara så svårt att vara kreativ, du behöver inte massor av krångliga svåra färger och material utan det enkla är oftast det bästa. Hennes böcker visar inte bara upp ett vackert hus eller en vacker trädgård utan där finns också beskrivningar steg för steg hur man själv kan genomföra ett liknande projekt.

Hennes smycken måste också nämnas. Fantastiskt fina, kreativa och fantasifulla. För den som undrar över vad man kan tänkas ge mig i present är det bara att titta in på hennes sida aosilver

Kan som kuriosa nämna att Anna Örnberg bor i Hovmantorp där min mormor bodde.

Anna Örnbergs kommande bok. Kommer i april och jag längtar!

En av de senare böckerna och även en av mina favoriter

En av de tidigare böckerna. Den ger mig hopp om min djungel till trädgård.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...