onsdag 12 januari 2011

Att våga är första steget!

I somras vågade jag mig på att renovera möbler. Det låter mer avancerat än vad det faktiskt är. Med vit färg, spackel och sandpapper kommer man hur långt som helst. Visst tittar jag i böcker och på diverse bloggar och konstaterar att det nog egentligen är lite mer avancerat, att man borde kunna mer och att konstens regler är många. Som jag ser det är det största steget att våga resten kan komma efter hand. Även om det är ett slitet begrepp så fungerar tanken: Alla är vi barn i början eller Övning ger färdighet.För varje projekt har jag lärt mig lite till och blir lite mer modig.

Vit färg är egentligen helt fantastisk när det gäller att förvandla en möbel.

Vi fick ett brunt tråkigt hörnskåp som jag först tänkte skicka vidare

Fast detaljerna var ju fina och ett hörnskåp är ju alltid en bra förvaringsplats


Mitt i målningen

Det färdiga resultatet

Märkligt nog syns alla fina detaljer bättre när skåpet blivit vitt

Har dessutom använt sandpapper för att få till snyggt slitna detaljer.
 Jag orkar ju inte vänta på att det ska slitas av sig självt

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...