torsdag 13 januari 2011

Amor Vincit Omnia

Ibland är det lätt att tappa fokus när man befinner sig i ett renoveringsprojekt. Det är alldeles för lätt att glömma bort hur mycket som faktiskt hänt och istället tänka att det inte händer något alls. Jag har genom hela vårt renoveringsarbete varit mycket noga med att ta bilder. Dels är det roligt att titta på före och efter bilderna, men de fungerar också som en påminnelse om allt arbete vi har lagt i vårt hus. När jag tittar på de där första bilderna innan vi ens hade börjat arbeta då känner jag nästan inte igen huset. Även om oändligt mycket arbete återstår så har vi också gjort ett gott arbete.

Mitt projekt innan jul att måla våra dörrar kändes innan jag började som ett ganska litet projekt men som visade sig ta mer tid än vad jag hade tänkt mig. Samtidigt har de vita fina dörrarna förändrat och lyft intrycket at hela TV-rummet. Även om jag tröttnade under arbetets gång och svor över mina dörrar så blir jag glad varje gång jag ser dem och jag ser dem ju många gånger varje dag. Den sista dörren att bli klar är dekorerad med texten Amor Vincit Omnia ~Kärleken Övervinner Allt. Kan kanske kännas som ett slitet uttryck men det stämmer så väl. Kärleken till vår familj och vårt hus gör att vi orkar sträva vidare också när det känns tungt
Här är vi precis i början med vårt renoveringsprojekt

Ännu en av våra dörrar har blivit vit och försetts med dekorerande text.

Amor Vincit Omnia ~ Kärleken Övervinner Allt

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...