fredag 15 oktober 2010

Rum för djuren

För många år sedan lyckades mina barn övertala min man och mig att kaniner och marsvin skulle vara ett trevligt inslag i familjen. Riktigt hur detta gick till är jag än idag osäker på eftersom vi vid den tidpunkten bodde i en liten lägenhet på veckorna och renoverade vårt hus på helgerna. Det fanns dessutom redan tre katter i familjen förutom föräldrar och två flickor. Dessa djur kompletterades snart med en hund av större modell och alla dessa djur och människor packades sedan in bilen varje helg för att åka åtta mil till drömkåken. Det som jag upplever har varit svårt sedan dag ett är var skall dessa små djur bo? En vanlig plats för kaniner och marsvin är garage, källare, förråd eller kanske stall. Fast med tanke på hur otroligt sociala de små varelserna är har jag alltid tyckt att de borde bo i huset. I flera år har vi alltså haft tillfälliga lösningar beroende på vilket rum som för närvarande renoveras. Nu har de små fått ett eget rum genom att en krypvind öppnats upp och gjorts i ordning. Saknas en liten detalj som den ena väggen, men det kommer så småningom.

Här börjar vi. Väggen är öppnad och krypvinden röjd

Lite färg och några bord gör det till en trivsam plats

Genom att placera burarna på bord kommer djuren upp lite, lättare för den som vill klappa eller sköta om dem
Lowa och Wilma är nöjda med sitt nya rum

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...