fredag 27 augusti 2010

Att samla eller icke samla det är frågan!

Att vara en samlare kan ha både sina för- och nackdelar. Den uppenbara nackdelen är att varenda vrå av huset fylls med sådant som kan vara bra att ha i en obestämd och odefinierad framtid. Samtidigt riskerar man då inte att komma på att den där grejen jag gjorde mig av med den hade varit helt perfekt nu.

För många år sedan köpte jag en gammal hallbyrå för att ha stereon på. Resten av vardagsmöblerna jag hade då var mörka så även om den inte var jättesnygg så passade den trots allt in. Sen jag flyttade till huset har den däremot varit helt fel och flyttat mellan rummen. Ett tag fungerade den till och med som bänk för kaninburen. Nu i sommar hade jag bestämt mig den skulle ut och flyttades därför ner i hallen i väntan på transport till närmsta loppis. Det dröjde dock ett tag innan vi fick tid att åka till den där loppisen och plötsligt kom jag på att den går ju att göra om...

Inte så snygg med den fyller i vart fall sitt syfte
Nu en vit bänk med plats för böcker

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...